Medborgardialog

Lena Jakobsson hos Park och Naturförvaltningen har anmält tälten på Vasaparken till kronofogden. Polisen har också anmält tälten för olovlig camping. De bjöds in till parken för att ta del av argument som kan användas för att göra undantag. Videon är mycket intressant för alla parter.

One Comment on “Medborgardialog”

  1. Carina Svendsen skriver:

    Det är väl rätt uppenbart att hon ljuger om arrangemang på den berörda scenen, den typen av ansökningar bör vara offentliga och/så den lögnen bör vara ganska lätt att slå hål på. Kommunen äger ju Vasaparken, och kommunen är invånarna, så rimligtvis har man som invånare all rätt att vara där.
    Det är bara höra av sig till arkivet på Göteborgs Kommun, dom är både trevliga och hjälpsamma.

    Jag är även väldigtväldigt skeptisk till att egentligen någon har skrivit till polisen, men jag kan ha fel. Generellt är min uppfattning att människor är för upptagna för det. Men även dom handlingarna bör vara diarieförda och offentliga.

    Men, jag har ju också varit kritisk mot era metoder, ni är, med all respekt, lite för flummiga samtidigt som ni är så enkelspåriga, jag hade kunnat säga redan från början att det är dömt att misslyckas. Tror ni att representanten från ”Park och Natur” hade setat där, om det fanns en vilja att förändra saker, då hade man såklart redan gjort det. Det ni säger (det mesta) är såklart helt rätt, men att ta upp det i ett möte i Vasaparken med en representant från Göteborg Kommuns ”Park och Naturförvaltning”….ja…

    Varför hittar ni inte en annan plats att vara på!? Jag är iofs skeptisk till dom juridiska argumenten dom kommer med, men det har ju aldrig hindrat Polisen och/eller politiker förut, men jag har också ett förslag på en alternativ plats, men då får ni höra av er, det finns ett mått av ”överraskningsmoment” som det isf vore dumt att förstöra.


Kommentera

